2011. június 6., hétfő

Zöldborsófőzelék tej- és fehérlisztmentesen

Nagyon örülök, hogy egy kis módosítással sikerült megalkotni a zöldborsófőzelék tejtermék- és búzalisztmentes változatát úgy, hogy közben észre sem veszem, hogy nem az eredeti verziót eszem :)



Hozzávalók:
  • 1 kg tisztított zöldborsó
  • 1 csokor petrezselyem
  • kb. 3 dl rizstej
  • 4 evőkanál olaj (én szőlőmagolajat használtam)
  • kb. 3 evőkanál kukoricaliszt
  • néhány csipet só ízlés szerint

Bő, forrásban levő vizet enyhén megsózok, és ehhez adom hozzá a megtisztított és megmosott zöldborsót, amit puhára főzök, majd a levét leszűröm.
Miközben fő a borsó, a petrezselymet megmosom és leveleit apróra vágom.
Egy fazékban felforrósítom az olajat, és hozzáadom a kukoricalisztet, így készítem el a rántást. Amikor kissé megpirult a rántás, hozzáadom a petrezselymet, majd hozzákeverem óvatosan a rizstejet, úgy, hogy folyamatosan keverem közben, nehogy csomós maradjon. Amikor ezzel elkészültem, beleöntöm a puhára főtt zöldborsót, ízlés szerint sózom és ha még szükséges hozzáadok egy kis rizstejet. Lassú forralással besűrítem.
Ha szerencsésen ügyeskedtem, akkor alig lehet megkülönböztetni a végeredményt az eredeti zöldborsófőzeléktől :) Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése