2010. szeptember 15., szerda

Kukoricagrízes csoda reggeli gyümölccsel vagy anélkül

     Hozzávalók:
  • 1 teás csészényi kukorica gríz
  • 1 db idény gyümölcs (ha alma: 1 kisebb db, ha körte: 1 kisebb db, ha szilva: 3-4 db, ha sárga barack: 3-4-5 db stb. :)
  • kevés aszalt gyümölcs tetszés szerint(mazsola, aszalt meggy, áfonya stb.)
  • magok (dió vagy mogyoró vagy mandula) tetszés szerint
  • 2,5 - 3 dl rizstej (attól függően, hogy milyen hígra vagy töményre szeretnénk készíteni a kását)
  • kevés olaj (legjobb szőlőmagolajjal)
  • csipet só
  • ízesítéshez tetszés szerint fahéj, méz stb. Én ízesítés nélkül szeretem a legjobban :) CSak úgy, magában! :)
Ha épp nincs otthon gyümölcs, elhagyható!  Ha aszalt gyümölcs nincs, az is elhagyható! Azon kívül, hogy ez az étel finom, az a jó benne, hogy lehet variálgatni, miből is készüljön :)
Lássuk csak.
Ezt az ételt tehát, leginkább szőlőmagolajjal készítem - a szőlőmagolajat bioboltokban lehet kapni, jó nagy üvegben és jó drágáért. De megéri szerintem - majd lesz egy bejegyzés külön az olajokról is, amelyben kitérek a különféle olajok jótékony hatásaira is - de ezúttal csak annyit jegyeznék le, hogy a legízletesebb szőlőmagolajjal készítve (szerintem),  de akinek nincs ilyen, az használhat másféle olajat is - mondjuk olivát, vagy repceolajat :) Az olajból egy keveset a lábos aljára öntök (úgy, hogy az alját ellepje), majd szórok bele tetszés szerint diót vagy mogyorót, esetleg mandulát és egy kis szárított gyümölcsöt (opcionális - nem mindenki szereti). Ez lehet mazsola, vagy aszalt meggy, vagy áfonya, esetleg aszalt szilva feldarabolva, mert a szilvák nagyobb darabok szoktak lenni. Ezeket keverés közben az olajban megpirítom. Az előzőleg megmosott és kisebb darabokra felszeletelt idény gyümölcsöt ezután hozzáadom a pirított magokhoz és aszalt gyümölcsökhöz. Rövid ideig kevergetve pirítom ezt is. Lényeg, hogy megpuhuljon és megsüljön picit a gyümölcs. Ezután jön a kukorica dara, kb. egy teás csészényi, amit beleöntök a pirított cuccokat tartalmazó olajba és ezzel együtt folytatom a pirítást- kevergetést. Egy csipet sóval ízesítem. Kb. egy-két percnyi pirítgatás után hozzáöntök egy kis rizstejet - nagy füst és sercegés lesz, nem szabad megijedni!! - és folytatom a keverés-kavarást. Mikor a dara magába szívta az összes tejet, még öntök bele rizstejet, majd kevergetem - ezt a folyamatot addig ismételgetem, amíg olyan állagú nem lesz a kása, ahogy szeretjük. Én speciel se nem folyósra, se nem túl keményre nem szoktam készíteni, valahogy úgy a kettő közötti állagúra, amolyan "trutyi" állapotúra készítem :)
Miután elkészült a kása, kis tálkákban szervírozzuk - ízlés szerint meg lehet hinteni a tetejét fahéjjal, és/vagy mézzel - kinek milyen az ízlése :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése