2010. szeptember 15., szerda

Rakott karfiol - búzaliszt- és tehéntejmentesen

Ez a recept úgy született, hogy szerettem volna estére valami finomságot készíteni az én páromnak, azért, hogy a héten más vacsorája is legyen mint fokhagymás pirítós, vagy juhsajtos meleg szendvics :) A hűtőnk ellenben eléggé kongott, csak egy fej karfiol mosolygott rám az alsó polcról. Rögtön ki is találtam, hogy akkor rakott karfiolt készítek, bár még nem tudtam, hogyan. Nos, megszületett a recept, kipróbáltuk és jelentem, az összes rakott karfiol elfogyott - pedig hárman is teszteltük :)

Hozzávalók:
  • 1 fej karfiol (két főnek közepes, de több embernek jobb egy nagyobb fej :)
  • 2 db tojás
  • 200 ml zabtejszín (még mindig az OATLY-t szeretem a legjobban)
  • 2-3 evőkanál kukoricaliszt
  • 10 dkg kemény juhsajt
  • 1-1,5 evőkanál oliva olaj
  • kevés mangalica szalonna - tetszés szerint
A karfiolt megmosom, feldarabolom, megsózom és megpárolom. Közben felteszem forrni a két tojást és keményre főzöm őket. Előszedek egy kisebb, viszont mélyebb tepsit, aminek az aljába egy kis oliva olajat öntök. Az alját beborítom egy réteg párolt karfiollal, majd ráteszek egy réteg vékonyra szelt főtt tojást, ezt pedig meglocsolom egy kis kukoricaliszttel besűrített zabtejszínnel. Ezt ajánlatos egy kicsit megsózni, mert egyébként elég sótlan marad az íze. Jöhet a következő réteg: reszelt juhsajt. Utána kezdem előlről: párolt karfiol, tojás, zabtejszín, juhsajt. Addig folytatom, amíg az alapanyagok el nem fogynak. A végén juhsajttal zárom a sort, aminek a tetejére ízlés szerint apróra vágott mangalica szalonna szórható, majd az egészet beteszem az előmelegített sütőbe (én 150°C-ra tekertem). Kb. 10 percig sütögetem, és mikor a sajt megolvadt és egy kicsit megpirult a szalonnával együtt, kiveszem, majd jót lakmározunk belőle :) Remélem ti is! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése