2010. szeptember 15., szerda

Magos-aszalt gyümölcsös barnarizs

Eredetileg pesztós rizst terveztem vacsorára, de a párom és én is inkább valami édeskés ízre vágytunk. Így született a nagyon egyszerű, nem sok alapanyagot igénylő étel, ami egyaránt fogyasztható reggelire és vacsorára.
Hozzávalók:
  • 200 g barna rizs
  • kevés olaj (én szőlőmagolajat használtam)
  • 1 zacskó diákcsemege (aszalt gyümölcsök és pirított magvak)
A barnarizst min. 8-10 órával a főzés előtt beáztatom. Egy lábosban kevés olajat forrósítok, majd a leszűrt, megmosott barnarizst beleteszem. Kicsit lejjebb veszem a lángot, mert én lassú tűzön főzöm a rizst. Kb. kétszeres vízmennyiséggel felöntöm és megsózom. Fedővel lefedem, így kb. 40-50 perc alatt elkészül. Miután lefőtt róla a víz, a magokat és aszalt gyümölcsöket ráöntöm, és összekeverem a rizzsel. Egy kis olajat még adok hozzá, nehogy odaégjen az alja. Kb. 5-6 perc kevergetés után leszedem a tűzről, néhány percig állni hagyom, hogy picit összeérjenek az ízek. Könnyű, finom, egészséges étel lesz belőle :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése